NOVIEen gedeelde omgevingsvisie en een gezamenlijke aanpak
NOVIEen gedeelde omgevingsvisie en een gezamenlijke aanpak
NOVIEen gedeelde omgevingsvisie en een gezamenlijke aanpak

Alleen met minder auto’s wordt Nederland schoner en bereikbaarder

Moderator Susan - De NOVI 18-06-2019 99 keer bekeken 3 reacties

Wat vindt u van deze stelling?

3  reacties

 
 
We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
M. Das 24-06-19 om 13:43

De stelling is wat ongenuanceerd, ander reisgedrag ontstaat door (als stad) een breed pakket maatregelen jarenlang in te zetten op verschuiving van auto naar lopen, fietsen en OV. Wat in steden op zijn minst nodig is (en op veel andere plekken ook mogelijk), is lager autobezit-per-inwoner. Zodat stedelijke verdichting en groei inwonertal niet automatisch ook meer rijdende en geparkeerde auto's oplevert. Inmiddels is er steeds meer aanbod van deelauto's door verschillende aanbieders wat voor veel huishoudens een prima alternatief is voor eigen (2e) autobezit. Door verschuiving van autobezit naar autodelen kan ruimte worden vrijgespeeld voor groen, fietsen, lopen, spelen etc

Moderator Susan - De NOVI 18-07-19 om 15:14

Beste M. Das, in de NOVI is een verstedelijkingsstrategie opgenomen. Verdichting met aandacht voor kwaliteit van het stedelijk gebied geeft inderdaad kansen voor het OV, lopen, fietsen.

henk daalder 23-08-19 om 0:23

De NOVI ontkent de nabije toekomst van verkeer
- Dat wordt elektrisch, dus schoon
- Daarna, of tegelijk, gaan auto's ook slimmer worden, richting autonoom rijden
Eerste stappen zijn dat ze veilig in pelotons kunnen rijden, valk achter elkaar, waarbij ze door onderlinge communicatie coördineren dat ze remmen en gas geven, tegelijk met de hele rij auto's
Zo passen er veel meer auto's op de weg, en is bereikbaarheid geen probleem meer.
Deze slimme auto's, ook bekend als ADAS, geeft een factor 7 meer mobiliteit dan meer dom asfalt
ADAS, Advanced Driver Assistance System. Een set technieken die zic ontwikkelt en uitbreid, en stap voor stap, steeds meer in nieuwe auto's komt.
Maar omdat dat heel langzaam gaat, autos hebben een levensduur van gemiddeld 17 jaar, is het zeer nuttig om een inbouw ADAS te ontwikkelen , die aan gebruikers van bestaande auto's wordt aangeboden.

Natuurlijk is de NOVI gemaakt door de asfalt aannemers belangen, die willen verdienen aan nieuwe asfalt infrastructuur, Dus de boven beschreven technieken voor schoon en veilig in pelotons rijden, die gaan we in dit land negeren, zoals we al 30 jaar negeren hoe huizen energieneutraal gebouwd kunnen worden.
(Kristinsson Schiedam 1984, http://www.kristinssonarchitecten.nl/projecten/projecten.php?framehoogte=&insertframe=&insertfram=&projectgroep=woningbouw---innovaties---&projectnaam=Minimum%20Energie-woningen )

De goede stelling is dat Nederland alleen bereikbaar blijft met slim gemaakte autos, waar die slimheid naderhand wordt ingebouwd. Met een inbouw ADAS
Doordat Nederland die techniek zelf ontwikkeld, en in bestaande auto's inbouwt, door gebruikers er een flinke korting op te geven, betaald uit de vermeden wegverbredingen.